EASy68K  
It is currently Thu May 25, 2017 8:45 am

All times are UTC




Post new topic Reply to topic  [ 3 posts ] 
Author Message
 Post subject: pleaaaaaaase help
PostPosted: Sat Apr 26, 2014 1:49 pm 
Offline

Joined: Fri Apr 25, 2014 12:14 pm
Posts: 2
this is the code of a calculator is written by josh I changed and I want to incorporate a clock to this calculatorbut I could not even using the code of DigitClock


pleaaaase help me



*********************************code***********************************


Code:
   ORG   $1000

START:
   MOVE.L   #MOUSEDOWNIRQ,$68      
   MOVE.B   #60,D0            
   MOVE.W   #$0201,D1         
   TRAP   #15

CLEAR   
   CLR.B   D7
   BRA   DRAWBUTTONS
   
MAINLOOP:
   
   NOP
   NOP
   NOP
   NOP
   CMP.B   #0,D7
   BEQ   MAINLOOP
   BRA   CLEAR
   
*********SUBR***********************************************   
DRAWBUTTONS:
   

   LEA   $1000,A7
   PEA   FIELD_L   
   PEA   FIELD_T
   PEA   FIELD_W
   PEA   FIELD_H
   BSR   RECT
   
   

   LEA   $1000,A7
   PEA   CLR_L   
   PEA   CLR_T
   PEA   CLR_W
   PEA   CLR_H
   BSR   RECT
   
   LEA   $1000,A7
   PEA   CLR_TEXT
   BSR   TEXT
   
   
   LEA   $1000,A7
   PEA   EQU_L   
   PEA   EQU_T
   PEA   EQU_W
   PEA   EQU_H
   BSR   RECT
   
   LEA   $1000,A7
   PEA   EQU_TEXT
   BSR   TEXT
   
   LEA   $1000,A7
   PEA   DIV_L   
   PEA   DIV_T
   PEA   DIV_W
   PEA   DIV_H
   BSR   RECT
   
   LEA   $1000,A7
   PEA   DIV_TEXT
   BSR   TEXT
   
   LEA   $1000,A7
   PEA   MUL_L   
   PEA   MUL_T
   PEA   MUL_W
   PEA   MUL_H
   BSR   RECT
   
   LEA   $1000,A7
   PEA   MUL_TEXT
   BSR   TEXT
   
   LEA   $1000,A7
   PEA   SUB_L   
   PEA   SUB_T
   PEA   SUB_W
   PEA   SUB_H
   BSR   RECT
   
   LEA   $1000,A7
   PEA   SUB_TEXT
   BSR   TEXT
   
   LEA   $1000,A7
   PEA   ADD_L   
   PEA   ADD_T
   PEA   ADD_W
   PEA   ADD_H
   BSR   RECT
   
   LEA   $1000,A7
   PEA   ADD_TEXT
   BSR   TEXT
   
   LEA   $1000,A7
   PEA   DIV_L   
   PEA   DIV_T
   PEA   DIV_W
   PEA   DIV_H
   BSR   RECT
   
   LEA   $1000,A7
   PEA   DIV_TEXT
   BSR   TEXT

        LEA   $1000,A7
   PEA   PA_L   
   PEA   PA_T
   PEA   PA_W
   PEA   PA_H
   BSR   RECT
   
   LEA   $1000,A7
   PEA   PA_TEXT
   BSR   TEXT


        LEA   $1000,A7
   PEA   BAR_L   
   PEA   BAR_T
   PEA   BAR_W
   PEA   BAR_H
   BSR   RECT
   
   LEA   $1000,A7
   PEA   BAR_TEXT
   BSR   TEXT

        LEA   $1000,A7
   PEA   KEL_L   
   PEA   KEL_T
   PEA   KEL_W
   PEA   KEL_H
   BSR   RECT
   
   LEA   $1000,A7
   PEA   KEL_TEXT
   BSR   TEXT

        LEA   $1000,A7
   PEA   CEL_L   
   PEA   CEL_T
   PEA   CEL_W
   PEA   CEL_H
   BSR   RECT
   
   LEA   $1000,A7
   PEA   CEL_TEXT
   BSR   TEXT

   LEA   $1000,A7
   PEA   OR_L   
   PEA   OR_T
   PEA   OR_W
   PEA   OR_H
   BSR   RECT
   
   LEA   $1000,A7
   PEA   OR_TEXT
   BSR   TEXT
   
   
   LEA   $1000,A7
   PEA   AND_L   
   PEA   AND_T
   PEA   AND_W
   PEA   AND_H
   BSR   RECT
   
   LEA   $1000,A7
   PEA   AND_TEXT
   BSR   TEXT
   
   
   LEA   $1000,A7
   PEA   XOR_L   
   PEA   XOR_T
   PEA   XOR_W
   PEA   XOR_H
   BSR   RECT
   
   LEA   $1000,A7
   PEA   XOR_TEXT
   BSR   TEXT
   
   
   LEA   $1000,A7
   PEA   XNOR_L   
   PEA   XNOR_T
   PEA   XNOR_W
   PEA   XNOR_H
   BSR   RECT
   
   LEA   $1000,A7
   PEA   XNOR_TEXT
   BSR   TEXT
   
   
   
   LEA   $1000,A7
   PEA   ZERO_L   
   PEA   ZERO_T
   PEA   ZERO_W
   PEA   ZERO_H
   BSR   RECT
   
   LEA   $1000,A7
   PEA   ZERO_text
   BSR   TEXT
   
   LEA   $1000,A7
   PEA   ONE_L   
   PEA   ONE_T
   PEA   ONE_W
   PEA   ONE_H
   BSR   RECT
   
   LEA   $1000,A7
   PEA   ONE_text
   BSR   TEXT
   
   LEA   $1000,A7
   PEA   TWO_L   
   PEA   TWO_T
   PEA   TWO_W
   PEA   TWO_H
   BSR   RECT
   
   LEA   $1000,A7
   PEA   TWO_text
   BSR   TEXT
   
   LEA   $1000,A7
   PEA   THREE_L   
   PEA   THREE_T
   PEA   THREE_W
   PEA   THREE_H
   BSR   RECT
   
   LEA   $1000,A7
   PEA   THREE_text
   BSR   TEXT
   
   LEA   $1000,A7
   PEA   FOUR_L   
   PEA   FOUR_T
   PEA   FOUR_W
   PEA   FOUR_H
   BSR   RECT
   
   LEA   $1000,A7
   PEA   FOUR_text
   BSR   TEXT
   
   LEA   $1000,A7
   PEA   FIVE_L   
   PEA   FIVE_T
   PEA   FIVE_W
   PEA   FIVE_H
   BSR   RECT
   
   LEA   $1000,A7
   PEA   FIVE_text
   BSR   TEXT
   
   LEA   $1000,A7
   PEA   SIX_L   
   PEA   SIX_T
   PEA   SIX_W
   PEA   SIX_H
   BSR   RECT
   
   LEA   $1000,A7
   PEA   SIX_text
   BSR   TEXT
   
   LEA   $1000,A7
   PEA   SEVEN_L   
   PEA   SEVEN_T
   PEA   SEVEN_W
   PEA   SEVEN_H
   BSR   RECT
   
   LEA   $1000,A7
   PEA   SEVEN_text
   BSR   TEXT
   
   LEA   $1000,A7
   PEA   EIGHT_L   
   PEA   EIGHT_T
   PEA   EIGHT_W
   PEA   EIGHT_H
   BSR   RECT
   
   LEA   $1000,A7
   PEA   EIGHT_text
   BSR   TEXT
   
   LEA   $1000,A7
   PEA   NINE_L   
   PEA   NINE_T
   PEA   NINE_W
   PEA   NINE_H
   BSR   RECT
   
   LEA   $1000,A7
   PEA   NINE_text
   BSR   TEXT
   
   MOVE.W   #1000,D1
   CLR.B   D1
   MOVE.B   #3,D1
   MOVE.B   #11,D0
   TRAP   #15
   CLR.L   D1
   
   clr.l   d0
   clr.l   d1
   clr.l   d2
   clr.l   d3
   clr.l   d4
   
   BRA   MAINLOOP
   

   
   
RECT:
   MOVEA.L   16(A7),A2
   MOVEA.L   12(A7),A3
   MOVEA.L   8(A7),A4
   MOVEA.L   4(A7),A5

   MOVE.W   (A2),D1
   MOVE.W   (A3),D2
   MOVE.W   (A2),D3
   ADD.W   (A4),D3
   MOVE.W   (A3),D4
   ADD.W   (A5),D4
   
   MOVE.B   #87,D0
   TRAP   #15
   RTS
   
TEXT:
       MOVEA.L   4(A7),A1
       
       ADD.W   #14,D1
       ADD.W   #17,D2

       MOVE.B   #95,D0
       TRAP   #15
       
       RTS
         
     
APPEND
   move.l D2,d0
        asl.l  #3,d0       
        bvs    overflow
        add.l  D2,d0   
        bvs    overflow
        add.l  D2,d0   
        bvs    overflow
        add.l  d1,d0       
        move.L d0,NUM
overflow
        rts
DIV
   
   CLR.L   D1
   CLR.L   D2
   
   MOVE.L   NUM2,D1
   MOVE.L   NUM,D2
   DIVS.W   D2,D1
   EXT.L   D1
   
   MOVE.B   #3,D0
   trap   #15
   BRA   EXIT
   
MUL
      
   CLR.L   D1
   CLR.L   D2
   
   MOVE.L   NUM2,D1
   MOVE.L   NUM,D2
   MULS.W   D2,D1
   MOVE.L   D1,D3
   
   
   MOVE.B   #3,D0
   trap   #15
   BRA   EXIT
   

SUB
      
   CLR.L   D1
   CLR.L   D2
   
   MOVE.L   NUM2,D1
   MOVE.L   NUM,D2
   SUB.L   D2,D1
   
   MOVE.B   #3,D0
   trap   #15
   BRA   EXIT
   

ADD
      
   CLR.L   D1
   CLR.L   D2
   
   MOVE.L   NUM2,D1
   ADD.L   NUM,D1
   
   MOVE.B   #3,D0
   TRAP   #15
   BRA   EXIT

PA
        CLR.L   D1
   
   MOVE.L   NUM2,D1
   MULS.W  #10000,D1
   
   MOVE.B   #3,D0
   TRAP   #15
   BRA   EXIT


BAR
        CLR.L   D1
   
   MOVE.L   NUM2,D1
   DIVS.W  #10000,D1
   
   MOVE.B   #3,D0
   TRAP   #15
   BRA   EXIT
   
   
KEL
        CLR.L   D1
   
   MOVE.L   NUM2,D1
   ADD.L   #273,D1
   
   MOVE.B   #3,D0
   TRAP   #15
   BRA   EXIT


CEL
        CLR.L   D1
   
   MOVE.L   NUM2,D1
   SUB.L   #273,D1
   
   MOVE.B   #3,D0
   TRAP   #15
   BRA   EXIT   


OR
        CLR.L   D1
   CLR.L   D2
   
   MOVE.L   NUM2,D1
   OR.L   NUM,D1
   
   MOVE.B   #3,D0
   TRAP   #15
   BRA   EXIT


AND
        CLR.L   D1
   CLR.L   D2
   
   MOVE.L   NUM2,D1
   AND.L   NUM,D1
   
   MOVE.B   #3,D0
   TRAP   #15
   BRA   EXIT
   
XOR
        CLR.L   D1
   CLR.L   D2
   CLR.L   D0
   
   MOVE.L   NUM2,D1
   MOVE.L  NUM,D0
        EOR.W   D0,D1
   

   MOVE.B   #3,D0
   TRAP   #15
   BRA   EXIT   
   
XNOR
        CLR.L   D1
   CLR.L   D2
   CLR.L   D0
   
   MOVE.B   NUM2,D1
   MOVE.B  NUM,D0
        EOR.B   D0,D1
   NOT.B   D1
   AND.B   #1,D1
   
   MOVE.B   #3,D0
   TRAP   #15
   BRA   EXIT


   
MOUSEDOWNIRQ
   
   MOVE.B  #61,d0       
       MOVE.B  #2,d1       
       TRAP    #15
       CLR.L   d2
      MOVE.W  d1,d2       
       SWAP    d1           
       AND.L   #$0FFFF,d1
       
       *CLR
       if.w d1 <gt> #240 and.w d1 <lt> #290 then
         if.w d2 <gt> #10 and.w d2 <lt> #60 then
            MOVE.W   #$FF00,D1
      MOVE.B   #11,D0
      TRAP   #15
      
      CLR.L   NUM
      CLR.L   NUM2
      CLR.B   OPRAND
      
      clr.l   d1
            clr.l   d2
            clr.l   d3
        
            MOVE.B   #1,D7
      BRA   EXIT
            
       endi
    endi
   *EQU
       if.w d1 <gt> #240 and.w d1 <lt> #290 then
         if.w d2 <gt> #120 and.w d2 <lt> #170 then
           LEA   EQU_TEXT,A1
           MOVE.B   #14,D0
           TRAP   #15
          
      CMP.B   #1,OPRAND
            BEQ   DIV
            CMP.B   #2,OPRAND
            BEQ   MUL
            CMP.B   #3,OPRAND
            BEQ   SUB
            CMP.B   #4,OPRAND
            BEQ   ADD
            CMP.B   #5,OPRAND
            BEQ   PA
            CMP.B   #6,OPRAND
            BEQ   BAR
                CMP.B   #7,OPRAND
            BEQ   KEL
            CMP.B   #8,OPRAND
            BEQ   CEL
            CMP.B   #9,OPRAND
            BEQ   OR
            CMP.B   #10,OPRAND
            BEQ   AND
            CMP.B   #11,OPRAND
            BEQ   XOR
            CMP.B   #12,OPRAND
            BEQ   XNOR
            
        endi
    endi
       *DIV
       if.w d1 <gt> #75 and.w d1 <lt> #125 then
         if.w d2 <gt> #175 and.w d2 <lt> #225 then
            CMP.B   #0,OPRAND
      BNE   EXIT
      
      LEA   DIV_TEXT,A1
           MOVE.B   #14,D0
           TRAP   #15
      
      MOVE.L   NUM,NUM2
      CLR.L   NUM
      MOVE.B   #1,OPRAND
            
            BRA   EXIT
       endi
    endi
       *MUL
       if.w d1 <gt> #130 and.w d1 <lt> #180 then
         if.w d2 <gt> #175 and.w d2 <lt> #225 then
            CMP.B   #0,OPRAND
      BNE   EXIT
      
      LEA   MUL_TEXT,A1
           MOVE.B   #14,D0
           TRAP   #15
      
      MOVE.L   NUM,NUM2
      CLR.L   NUM
      MOVE.B   #2,OPRAND
      
      BRA   EXIT
       endi
    endi
       *SUB
       if.w d1 <gt> #185 and.w d1 <lt> #235 then
         if.w d2 <gt> #175 and.w d2 <lt> #225 then
            CMP.B   #0,OPRAND
      BNE   EXIT
      
      LEA   SUB_TEXT,A1
           MOVE.B   #14,D0
           TRAP   #15
      
      MOVE.L   NUM,NUM2
      CLR.L   NUM
      MOVE.B   #3,OPRAND
      
      BRA   EXIT
       endi
    endi
       *ADD
       if.w d1 <gt> #240 and.w d1 <lt> #290 then
         if.w d2 <gt> #175 and.w d2 <lt> #225 then
           CMP.B   #0,OPRAND
      BNE   EXIT
      
      LEA   ADD_TEXT,A1
           MOVE.B   #14,D0
           TRAP   #15
      
      MOVE.L   NUM,NUM2
      CLR.L   NUM
      MOVE.B   #4,OPRAND
      
      BRA   EXIT
       endi
    endi
   
   
    *PA
       if.w d1 <gt> #240 and.w d1 <lt> #290 then
         if.w d2 <gt> #230 and.w d2 <lt> #280 then
           CMP.B   #0,OPRAND
      BNE   EXIT
      
      LEA   PA_TEXT,A1
           MOVE.B   #14,D0
           TRAP   #15
      
      MOVE.L   NUM,NUM2
      CLR.L   NUM
      MOVE.B   #5,OPRAND
      
      BRA   EXIT
       endi
    endi
   
     *BAR
       if.w d1 <gt> #185 and.w d1 <lt> #235 then
         if.w d2 <gt> #230 and.w d2 <lt> #280 then
           CMP.B   #0,OPRAND
      BNE   EXIT
      
      LEA   BAR_TEXT,A1
           MOVE.B   #14,D0
           TRAP   #15
      
      MOVE.L   NUM,NUM2
      CLR.L   NUM
      MOVE.B   #6,OPRAND
      
      BRA   EXIT
       endi
    endi
   
   
     *KEL
       if.w d1 <gt> #130 and.w d1 <lt> #180 then
         if.w d2 <gt> #230 and.w d2 <lt> #280 then
           CMP.B   #0,OPRAND
      BNE   EXIT
      
      LEA   KEL_TEXT,A1
           MOVE.B   #14,D0
           TRAP   #15
      
      MOVE.L   NUM,NUM2
      CLR.L   NUM
      MOVE.B   #7,OPRAND
      
      BRA   EXIT
       endi
    endi
   
          *CEL
       if.w d1 <gt> #75 and.w d1 <lt> #125 then
         if.w d2 <gt> #230 and.w d2 <lt> #280 then
           CMP.B   #0,OPRAND
      BNE   EXIT
      
      LEA   CEL_TEXT,A1
           MOVE.B   #14,D0
           TRAP   #15
      
      MOVE.L   NUM,NUM2
      CLR.L   NUM
      MOVE.B   #8,OPRAND
      
      BRA   EXIT
       endi
    endi
   
   
         *OR
       if.w d1 <gt> #75 and.w d1 <lt> #125 then
         if.w d2 <gt> #285 and.w d2 <lt> #335 then
           CMP.B   #0,OPRAND
      BNE   EXIT
      
      LEA   OR_TEXT,A1
           MOVE.B   #14,D0
           TRAP   #15
      
      MOVE.L   NUM,NUM2
      CLR.L   NUM
      MOVE.B   #9,OPRAND
      
      BRA   EXIT
       endi
    endi
   
         *AND
       if.w d1 <gt> #130 and.w d1 <lt> #185 then
         if.w d2 <gt> #285 and.w d2 <lt> #335 then
           CMP.B   #0,OPRAND
      BNE   EXIT
      
      LEA   AND_TEXT,A1
           MOVE.B   #14,D0
           TRAP   #15
      
      MOVE.L   NUM,NUM2
      CLR.L   NUM
      MOVE.B   #10,OPRAND
      
      BRA   EXIT
       endi
    endi
   
   
         *XOR
       if.w d1 <gt> #190 and.w d1 <lt> #245 then
         if.w d2 <gt> #285 and.w d2 <lt> #335 then
           CMP.B   #0,OPRAND
      BNE   EXIT
      
      LEA   XOR_TEXT,A1
           MOVE.B   #14,D0
           TRAP   #15
      
      MOVE.L   NUM,NUM2
      CLR.L   NUM
      MOVE.B   #11,OPRAND
      
      BRA   EXIT
       endi
    endi
   
   
    
         *XNOR
       if.w d1 <gt> #250 and.w d1 <lt> #305 then
         if.w d2 <gt> #285 and.w d2 <lt> #335 then
           CMP.B   #0,OPRAND
      BNE   EXIT
      
      LEA   XNOR_TEXT,A1
           MOVE.B   #14,D0
           TRAP   #15
      
      MOVE.L   NUM,NUM2
      CLR.L   NUM
      MOVE.B   #12,OPRAND
      
      BRA   EXIT
       endi
    endi
   
   
       *ZERO
       if.w d1 <gt> #240 and.w d1 <lt> #290 then
         if.w d2 <gt> #65 and.w d2 <lt> #115 then
           CLR.L   D1
           CLR.L   D2
        move.b   #0,d1
        MOVE.B   #3,D0
      TRAP   #15
      MOVE.L   NUM,D2
      bsr   APPEND
      
      BRA   EXIT
       endi
    endi
       *ONE
       if.w d1 <gt> #185 and.w d1 <lt> #235 then
         if.w d2 <gt> #10 and.w d2 <lt> #60 then
           CLR.L   D1
           CLR.L   D2
      move.b   #1,d1
      MOVE.B   #3,D0
      TRAP   #15
      MOVE.L   NUM,D2
      bsr   APPEND
       
          BRA   EXIT
      endi
    endi
       *TWO
       if.w d1 <gt> #185 and.w d1 <lt> #235 then
         if.w d2 <gt> #65 and.w d2 <lt> #115 then
            CLR.L   D1
           CLR.L   D2
      move.b   #2,d1
      MOVE.B   #3,D0
      TRAP   #15
      MOVE.L   NUM,D2
      bsr   APPEND
      
      BRA   EXIT
       endi
    endi
       *THREE
       if.w d1 <gt> #185 and.w d1 <lt> #235 then
         if.w d2 <gt> #120 and.w d2 <lt> #170 then
            CLR.L   D1
           CLR.L   D2
      move.b   #3,d1
      MOVE.B   #3,D0
      TRAP   #15
      MOVE.L   NUM,D2
      bsr   APPEND
      
      BRA   EXIT
       endi
    endi
       *FOUR
       if.w d1 <gt> #130 and.w d1 <lt> #180 then
         if.w d2 <gt> #10 and.w d2 <lt> #60 then
             CLR.L   D1
           CLR.L   D2
      move.b   #4,d1
      MOVE.B   #3,D0
      TRAP   #15
      MOVE.L   NUM,D2
      bsr   APPEND
      
      BRA   EXIT
       endi
    endi
       *FIVE
       if.w d1 <gt> #130 and.w d1 <lt> #180 then
         if.w d2 <gt> #65 and.w d2 <lt> #115 then
             CLR.L   D1
           CLR.L   D2
           MOVE.B   #5,D1
           MOVE.B   #3,D0
      TRAP   #15
      MOVE.L   NUM,D2
      bsr   APPEND
      
      BRA   EXIT
       endi
    endi
       *SIX
       if.w d1 <gt> #130 and.w d1 <lt> #180 then
         if.w d2 <gt> #120 and.w d2 <lt> #170 then
            CLR.L   D1
           CLR.L   D2
           move.b   #6,d1
      MOVE.B   #3,D0
      TRAP   #15
      MOVE.L   NUM,D2
      bsr   APPEND
      
      BRA   EXIT
       endi
    endi
       *SEVEN
       if.w d1 <gt> #75 and.w d1 <lt> #125 then
         if.w d2 <gt> #10 and.w d2 <lt> #60 then
           CLR.L   D1
           CLR.L   D2
      move.b   #7,d1
      MOVE.B   #3,D0
      TRAP   #15
      MOVE.L   NUM,D2
      bsr   APPEND
      
      BRA   EXIT
       endi
    endi
       *EIGHT
       if.w d1 <gt> #75 and.w d1 <lt> #125 then
         if.w d2 <gt> #65 and.w d2 <lt> #115 then
           CLR.L   D1
           CLR.L   D2
      move.b   #8,d1
      MOVE.B   #3,D0
      TRAP   #15
      MOVE.L   NUM,D2
      bsr   APPEND
      
      BRA   EXIT
       endi
    endi
       *NINE
       if.w d1 <gt> #75 and.w d1 <lt> #125 then
         if.w d2 <gt> #120 and.w d2 <lt> #170 then
             CLR.L   D1
           CLR.L   D2
      move.b   #9,d1
      MOVE.B   #3,D0
      TRAP   #15
      MOVE.L   NUM,D2
      bsr   APPEND
       endi
    endi
   
   
      
EXIT
   
   RTE
   
*VAR--------------------------------------------
CLR_L     DC.W   10
CLR_T     DC.W   240
CLR_W     DC.W   50   
CLR_H     DC.W   50
    
EQU_L     DC.W   120
EQU_T     DC.W   240
EQU_W     DC.W   50   
EQU_H     DC.W   50

DIV_L     DC.W   175
DIV_T     DC.W   75
DIV_W     DC.W   50   
DIV_H     DC.W   50

MUL_L     DC.W   175
MUL_T     DC.W   130
MUL_W     DC.W   50   
MUL_H     DC.W   50

SUB_L     DC.W   175
SUB_T     DC.W   185
SUB_W     DC.W   50   
SUB_H     DC.W   50

ADD_L     DC.W   175
ADD_T     DC.W   240
ADD_W     DC.W   50   
ADD_H     DC.W   50

FIELD_L     DC.W   10
FIELD_T     DC.W   20
FIELD_W     DC.W   215   
FIELD_H   DC.W   50

PA_L     DC.W   230
PA_T     DC.W   240
PA_W     DC.W   50   
PA_H      DC.W   50


BAR_L     DC.W   230
BAR_T     DC.W   185
BAR_W     DC.W   50   
BAR_H     DC.W   50

KEL_L     DC.W   230
KEL_T     DC.W   130
KEL_W     DC.W   50   
KEL_H     DC.W   50

CEL_L     DC.W   230
CEL_T     DC.W   75
CEL_W     DC.W   50   
CEL_H     DC.W   50

OR_L     DC.W   285
OR_T     DC.W   75
OR_W     DC.W   50   
OR_H      DC.W   50

AND_L     DC.W   285
AND_T     DC.W   130
AND_W     DC.W   50   
AND_H     DC.W   50

XOR_L     DC.W   285
XOR_T     DC.W   185
XOR_W     DC.W   50   
XOR_H     DC.W   50

XNOR_L     DC.W   285
XNOR_T     DC.W   240
XNOR_W     DC.W   50   
XNOR_H    DC.W   50



ZERO_L     DC.W   65
ZERO_T     DC.W   240
ZERO_W     DC.W   50   
ZERO_H    DC.W   50

ONE_L     DC.W   10
ONE_T     DC.W   185
ONE_W     DC.W   50   
ONE_H     DC.W   50

TWO_L     DC.W   65
TWO_T     DC.W   185
TWO_W     DC.W   50   
TWO_H     DC.W   50

THREE_L     DC.W   120
THREE_T     DC.W   185
THREE_W     DC.W   50   
THREE_H   DC.W   50

FOUR_L     DC.W   10
FOUR_T     DC.W   130
FOUR_W     DC.W   50   
FOUR_H    DC.W   50

FIVE_L     DC.W   65
FIVE_T     DC.W   130
FIVE_W     DC.W   50   
FIVE_H    DC.W   50

SIX_L     DC.W   120
SIX_T     DC.W   130
SIX_W     DC.W   50   
SIX_H     DC.W   50

SEVEN_L     DC.W   10
SEVEN_T     DC.W   75
SEVEN_W     DC.W   50   
SEVEN_H   DC.W   50

EIGHT_L     DC.W   65
EIGHT_T     DC.W   75
EIGHT_W     DC.W   50   
EIGHT_H   DC.W   50

NINE_L     DC.W   120
NINE_T     DC.W   75
NINE_W     DC.W   50   
NINE_H    DC.W   50

*RECTANGLE TEXT----------------
CLR_TEXT   DC.B   'CE ',0
EQU_TEXT   DC.B   ' = ',0
DIV_TEXT   DC.B   ' / ',0
MUL_TEXT   DC.B   ' X ',0
SUB_TEXT   DC.B   ' - ',0
ADD_TEXT   DC.B   ' + ',0
PA_TEXT         DC.B    'Pa',0
BAR_TEXT        DC.B    'BAR',0
KEL_TEXT        DC.B    'KEL',0
CEL_TEXT        DC.B    'CEL',0
OR_TEXT         DC.B    'OR',0
AND_TEXT        DC.B    'AND',0
XOR_TEXT        DC.B    'XOR',0
XNOR_TEXT        DC.B   'XNOR',0

ZERO_text   DC.B   ' 0 ',0
ONE_text   DC.B   ' 1 ',0
TWO_text   DC.B   ' 2 ',0
THREE_text   DC.B   ' 3 ',0
FOUR_text   DC.B   ' 4 ',0
FIVE_text   DC.B   ' 5 ',0
SIX_text   DC.B   ' 6 ',0
SEVEN_text   DC.B   ' 7 ',0
EIGHT_text   DC.B   ' 8 ',0
NINE_text   DC.B   ' 9 ',0



NUM   DC.L   0
NUM2   DC.L   0
OPRAND   DC.B   0
RETURN   DC.B   $d,$a,0



   END           START
[Edit: Code tags added by admin]


Top
 Profile  
 
 Post subject: Re: pleaaaaaaase help
PostPosted: Mon Apr 28, 2014 2:16 pm 
Offline
User avatar

Joined: Thu Dec 16, 2004 6:42 pm
Posts: 1036
I will tell you the same thing I tell my students: "Comment, Comment, Comment! How do you expect anyone to understand your code if there are no comments?"

_________________
Prof. Kelly


Top
 Profile  
 
 Post subject: Re: pleaaaaaaase help
PostPosted: Mon Apr 28, 2014 6:28 pm 
Offline

Joined: Fri Apr 25, 2014 12:14 pm
Posts: 2
Code:
ORG   $1000

START:
   MOVE.L   #MOUSEDOWNIRQ,$68      
   MOVE.B   #60,D0            
   MOVE.W   #$0201,D1         
   TRAP   #15

CLEAR   
   CLR.B   D7
   BRA   DRAWBUTTONS
   
MAINLOOP:
   
   NOP
   NOP
   NOP
   NOP
   CMP.B   #0,D7
   BEQ   MAINLOOP
   BRA   CLEAR
   
*********SUBR***********************************************   
DRAWBUTTONS:
   

   LEA   $1000,A7
   PEA   FIELD_L   
   PEA   FIELD_T
   PEA   FIELD_W
   PEA   FIELD_H
   BSR   RECT
   
   

   LEA   $1000,A7
   PEA   CLR_L   
   PEA   CLR_T
   PEA   CLR_W
   PEA   CLR_H
   BSR   RECT
   
   LEA   $1000,A7
   PEA   CLR_TEXT
   BSR   TEXT
   
   
   LEA   $1000,A7
   PEA   EQU_L   
   PEA   EQU_T
   PEA   EQU_W
   PEA   EQU_H
   BSR   RECT
   
   LEA   $1000,A7
   PEA   EQU_TEXT
   BSR   TEXT
   
   LEA   $1000,A7
   PEA   DIV_L   
   PEA   DIV_T
   PEA   DIV_W
   PEA   DIV_H
   BSR   RECT
   
   LEA   $1000,A7
   PEA   DIV_TEXT
   BSR   TEXT
   
   LEA   $1000,A7
   PEA   MUL_L   
   PEA   MUL_T
   PEA   MUL_W
   PEA   MUL_H
   BSR   RECT
   
   LEA   $1000,A7
   PEA   MUL_TEXT
   BSR   TEXT
   
   LEA   $1000,A7
   PEA   SUB_L   
   PEA   SUB_T
   PEA   SUB_W
   PEA   SUB_H
   BSR   RECT
   
   LEA   $1000,A7
   PEA   SUB_TEXT
   BSR   TEXT
   
   LEA   $1000,A7
   PEA   ADD_L   
   PEA   ADD_T
   PEA   ADD_W
   PEA   ADD_H
   BSR   RECT
   
   LEA   $1000,A7
   PEA   ADD_TEXT
   BSR   TEXT
   
   LEA   $1000,A7
   PEA   DIV_L   
   PEA   DIV_T
   PEA   DIV_W
   PEA   DIV_H
   BSR   RECT
   
   LEA   $1000,A7
   PEA   DIV_TEXT
   BSR   TEXT

        LEA   $1000,A7
   PEA   PA_L   
   PEA   PA_T
   PEA   PA_W
   PEA   PA_H
   BSR   RECT
   
   LEA   $1000,A7
   PEA   PA_TEXT
   BSR   TEXT


        LEA   $1000,A7
   PEA   BAR_L   
   PEA   BAR_T
   PEA   BAR_W
   PEA   BAR_H
   BSR   RECT
   
   LEA   $1000,A7
   PEA   BAR_TEXT
   BSR   TEXT

        LEA   $1000,A7
   PEA   KEL_L   
   PEA   KEL_T
   PEA   KEL_W
   PEA   KEL_H
   BSR   RECT
   
   LEA   $1000,A7
   PEA   KEL_TEXT
   BSR   TEXT

        LEA   $1000,A7
   PEA   CEL_L   
   PEA   CEL_T
   PEA   CEL_W
   PEA   CEL_H
   BSR   RECT
   
   LEA   $1000,A7
   PEA   CEL_TEXT
   BSR   TEXT

   LEA   $1000,A7
   PEA   OR_L   
   PEA   OR_T
   PEA   OR_W
   PEA   OR_H
   BSR   RECT
   
   LEA   $1000,A7
   PEA   OR_TEXT
   BSR   TEXT
   
   
   LEA   $1000,A7
   PEA   AND_L   
   PEA   AND_T
   PEA   AND_W
   PEA   AND_H
   BSR   RECT
   
   LEA   $1000,A7
   PEA   AND_TEXT
   BSR   TEXT
   
   
   LEA   $1000,A7
   PEA   XOR_L   
   PEA   XOR_T
   PEA   XOR_W
   PEA   XOR_H
   BSR   RECT
   
   LEA   $1000,A7
   PEA   XOR_TEXT
   BSR   TEXT
   
   
   LEA   $1000,A7
   PEA   XNOR_L   
   PEA   XNOR_T
   PEA   XNOR_W
   PEA   XNOR_H
   BSR   RECT
   
   LEA   $1000,A7
   PEA   XNOR_TEXT
   BSR   TEXT
   
   
   
   LEA   $1000,A7
   PEA   ZERO_L   
   PEA   ZERO_T
   PEA   ZERO_W
   PEA   ZERO_H
   BSR   RECT
   
   LEA   $1000,A7
   PEA   ZERO_text
   BSR   TEXT
   
   LEA   $1000,A7
   PEA   ONE_L   
   PEA   ONE_T
   PEA   ONE_W
   PEA   ONE_H
   BSR   RECT
   
   LEA   $1000,A7
   PEA   ONE_text
   BSR   TEXT
   
   LEA   $1000,A7
   PEA   TWO_L   
   PEA   TWO_T
   PEA   TWO_W
   PEA   TWO_H
   BSR   RECT
   
   LEA   $1000,A7
   PEA   TWO_text
   BSR   TEXT
   
   LEA   $1000,A7
   PEA   THREE_L   
   PEA   THREE_T
   PEA   THREE_W
   PEA   THREE_H
   BSR   RECT
   
   LEA   $1000,A7
   PEA   THREE_text
   BSR   TEXT
   
   LEA   $1000,A7
   PEA   FOUR_L   
   PEA   FOUR_T
   PEA   FOUR_W
   PEA   FOUR_H
   BSR   RECT
   
   LEA   $1000,A7
   PEA   FOUR_text
   BSR   TEXT
   
   LEA   $1000,A7
   PEA   FIVE_L   
   PEA   FIVE_T
   PEA   FIVE_W
   PEA   FIVE_H
   BSR   RECT
   
   LEA   $1000,A7
   PEA   FIVE_text
   BSR   TEXT
   
   LEA   $1000,A7
   PEA   SIX_L   
   PEA   SIX_T
   PEA   SIX_W
   PEA   SIX_H
   BSR   RECT
   
   LEA   $1000,A7
   PEA   SIX_text
   BSR   TEXT
   
   LEA   $1000,A7
   PEA   SEVEN_L   
   PEA   SEVEN_T
   PEA   SEVEN_W
   PEA   SEVEN_H
   BSR   RECT
   
   LEA   $1000,A7
   PEA   SEVEN_text
   BSR   TEXT
   
   LEA   $1000,A7
   PEA   EIGHT_L   
   PEA   EIGHT_T
   PEA   EIGHT_W
   PEA   EIGHT_H
   BSR   RECT
   
   LEA   $1000,A7
   PEA   EIGHT_text
   BSR   TEXT
   
   LEA   $1000,A7
   PEA   NINE_L   
   PEA   NINE_T
   PEA   NINE_W
   PEA   NINE_H
   BSR   RECT
   
   LEA   $1000,A7
   PEA   NINE_text
   BSR   TEXT
   
   MOVE.W   #1000,D1
   CLR.B   D1
   MOVE.B   #3,D1
   MOVE.B   #11,D0
   TRAP   #15
   CLR.L   D1
   
   clr.l   d0
   clr.l   d1
   clr.l   d2
   clr.l   d3
   clr.l   d4
   
   BRA   MAINLOOP
   

   
   
RECT:
   MOVEA.L   16(A7),A2   // construction of rectangle
   MOVEA.L   12(A7),A3
   MOVEA.L   8(A7),A4
   MOVEA.L   4(A7),A5

   MOVE.W   (A2),D1
   MOVE.W   (A3),D2
   MOVE.W   (A2),D3
   ADD.W   (A4),D3
   MOVE.W   (A3),D4
   ADD.W   (A5),D4
   
   MOVE.B   #87,D0
   TRAP   #15
   RTS
   
TEXT:
       MOVEA.L   4(A7),A1
       
       ADD.W   #14,D1
       ADD.W   #17,D2

       MOVE.B   #95,D0
       TRAP   #15
       
       RTS
         
     
APPEND
   move.l D2,d0
        asl.l  #3,d0       
        bvs    overflow
        add.l  D2,d0   
        bvs    overflow
        add.l  D2,d0   
        bvs    overflow
        add.l  d1,d0       
        move.L d0,NUM
overflow
        rts
DIV                   
   
   CLR.L   D1            //operation of division
   CLR.L   D2
   
   MOVE.L   NUM2,D1
   MOVE.L   NUM,D2
   DIVS.W   D2,D1
   EXT.L   D1
   
   MOVE.B   #3,D0
   trap   #15
   BRA   EXIT
   
MUL
      
   CLR.L   D1    //operation of multiplication
   CLR.L   D2
   
   MOVE.L   NUM2,D1
   MOVE.L   NUM,D2
   MULS.W   D2,D1
   MOVE.L   D1,D3
   
   
   MOVE.B   #3,D0
   trap   #15
   BRA   EXIT
   

SUB
      
   CLR.L   D1  // operation of substraction
   CLR.L   D2
   
   MOVE.L   NUM2,D1
   MOVE.L   NUM,D2
   SUB.L   D2,D1
   
   MOVE.B   #3,D0
   trap   #15
   BRA   EXIT
   

ADD
      
   CLR.L   D1   //operation of addition
   CLR.L   D2
   
   MOVE.L   NUM2,D1
   ADD.L   NUM,D1
   
   MOVE.B   #3,D0
   TRAP   #15
   BRA   EXIT

PA
        CLR.L   D1     //conversion from bar to pascal
   
   MOVE.L   NUM2,D1
   MULS.W  #10000,D1
   
   MOVE.B   #3,D0
   TRAP   #15
   BRA   EXIT


BAR             
        CLR.L   D1   //conversion from pascal to bar
   
   MOVE.L   NUM2,D1
   DIVS.W  #10000,D1
   
   MOVE.B   #3,D0
   TRAP   #15
   BRA   EXIT
   
   
KEL
        CLR.L   D1     // conversion from kelvin to celsus
   
   MOVE.L   NUM2,D1
   ADD.L   #273,D1
   
   MOVE.B   #3,D0
   TRAP   #15
   BRA   EXIT


CEL
        CLR.L   D1        // conversion from kelvin to celsus
   
   MOVE.L   NUM2,D1
   SUB.L   #273,D1
   
   MOVE.B   #3,D0
   TRAP   #15
   BRA   EXIT   


OR
        CLR.L   D1         //operation OR
   CLR.L   D2
   MOVE.L   NUM2,D1
   OR.L   NUM,D1
   
   MOVE.B   #3,D0
   TRAP   #15
   BRA   EXIT


AND
        CLR.L   D1       //operation and
   CLR.L   D2
   MOVE.L   NUM2,D1
   AND.L   NUM,D1
   
   MOVE.B   #3,D0
   TRAP   #15
   BRA   EXIT
   
XOR
        CLR.L   D1       //operation XOR

   CLR.L   D2
   CLR.L   D0
   
   MOVE.L   NUM2,D1
   MOVE.L  NUM,D0
        EOR.W   D0,D1
   

   MOVE.B   #3,D0
   TRAP   #15
   BRA   EXIT   
   
XNOR                     
        CLR.L   D1         //operation XNOR
   CLR.L   D2
   CLR.L   D0
   
   MOVE.B   NUM2,D1
   MOVE.B  NUM,D0
        EOR.B   D0,D1
   NOT.B   D1
   AND.B   #1,D1
   
   MOVE.B   #3,D0
   TRAP   #15
   BRA   EXIT


   
MOUSEDOWNIRQ
   
   MOVE.B  #61,d0       
       MOVE.B  #2,d1       
       TRAP    #15
       CLR.L   d2
      MOVE.W  d1,d2       
       SWAP    d1           
       AND.L   #$0FFFF,d1
       
       *CLR   test if we press button CE
       if.w d1 <gt> #240 and.w d1 <lt> #290 then
         if.w d2 <gt> #10 and.w d2 <lt> #60 then
            MOVE.W   #$FF00,D1
      MOVE.B   #11,D0
      TRAP   #15
      
      CLR.L   NUM
      CLR.L   NUM2
      CLR.B   OPRAND
      
      clr.l   d1
            clr.l   d2
            clr.l   d3
        
            MOVE.B   #1,D7
      BRA   EXIT
            
       endi
    endi
   *EQU test if we press button =
       if.w d1 <gt> #240 and.w d1 <lt> #290 then
         if.w d2 <gt> #120 and.w d2 <lt> #170 then
           LEA   EQU_TEXT,A1
           MOVE.B   #14,D0
           TRAP   #15
          
      CMP.B   #1,OPRAND //test if operation=/
            BEQ   DIV       // branch with DIV
            CMP.B   #2,OPRAND //test if operation=*
            BEQ   MUL
            CMP.B   #3,OPRAND //test if operation=-
            BEQ   SUB
            CMP.B   #4,OPRAND //test if operation=+
            BEQ   ADD
            CMP.B   #5,OPRAND //test if operation=pascal
            BEQ   PA
            CMP.B   #6,OPRAND //test if operation=bar
            BEQ   BAR
                CMP.B   #7,OPRAND //test if operation=kelvin
            BEQ   KEL
            CMP.B   #8,OPRAND //test if operation=Celsus
            BEQ   CEL
            CMP.B   #9,OPRAND //test if operation=OR
            BEQ   OR
            CMP.B   #10,OPRAND //test if operation=AND
            BEQ   AND
            CMP.B   #11,OPRAND //test if operation=XOR
            BEQ   XOR
            CMP.B   #12,OPRAND //test if operation=XNOR
            BEQ   XNOR
            
        endi
    endi
       *DIV   test if we press button /
       if.w d1 <gt> #75 and.w d1 <lt> #125 then
         if.w d2 <gt> #175 and.w d2 <lt> #225 then
            CMP.B   #0,OPRAND
      BNE   EXIT
      
      LEA   DIV_TEXT,A1
           MOVE.B   #14,D0
           TRAP   #15
      
      MOVE.L   NUM,NUM2
      CLR.L   NUM
      MOVE.B   #1,OPRAND
            
            BRA   EXIT
       endi
    endi
       *MUL  test if we press button *
       if.w d1 <gt> #130 and.w d1 <lt> #180 then
         if.w d2 <gt> #175 and.w d2 <lt> #225 then
            CMP.B   #0,OPRAND
      BNE   EXIT
      
      LEA   MUL_TEXT,A1
           MOVE.B   #14,D0
           TRAP   #15
      
      MOVE.L   NUM,NUM2
      CLR.L   NUM
      MOVE.B   #2,OPRAND
      
      BRA   EXIT
       endi
    endi
       *SUB   test if we press button -
       if.w d1 <gt> #185 and.w d1 <lt> #235 then
         if.w d2 <gt> #175 and.w d2 <lt> #225 then
            CMP.B   #0,OPRAND
      BNE   EXIT
      
      LEA   SUB_TEXT,A1
           MOVE.B   #14,D0
           TRAP   #15
      
      MOVE.L   NUM,NUM2
      CLR.L   NUM
      MOVE.B   #3,OPRAND
      
      BRA   EXIT
       endi
    endi
       *ADD   test if we press button +
       if.w d1 <gt> #240 and.w d1 <lt> #290 then
         if.w d2 <gt> #175 and.w d2 <lt> #225 then
           CMP.B   #0,OPRAND
      BNE   EXIT
      
      LEA   ADD_TEXT,A1
           MOVE.B   #14,D0
           TRAP   #15
      
      MOVE.L   NUM,NUM2
      CLR.L   NUM
      MOVE.B   #4,OPRAND
      
      BRA   EXIT
       endi
    endi
   
   
    *PA    test if we press button PA
       if.w d1 <gt> #240 and.w d1 <lt> #290 then
         if.w d2 <gt> #230 and.w d2 <lt> #280 then
           CMP.B   #0,OPRAND
      BNE   EXIT
      
      LEA   PA_TEXT,A1
           MOVE.B   #14,D0
           TRAP   #15
      
      MOVE.L   NUM,NUM2
      CLR.L   NUM
      MOVE.B   #5,OPRAND
      
      BRA   EXIT
       endi
    endi
   
     *BAR    //test if we press button BAR
       if.w d1 <gt> #185 and.w d1 <lt> #235 then
         if.w d2 <gt> #230 and.w d2 <lt> #280 then
           CMP.B   #0,OPRAND
      BNE   EXIT
      
      LEA   BAR_TEXT,A1
           MOVE.B   #14,D0
           TRAP   #15
      
      MOVE.L   NUM,NUM2
      CLR.L   NUM
      MOVE.B   #6,OPRAND
      
      BRA   EXIT
       endi
    endi
   
   
     *KEL     test if we press button KEL
       if.w d1 <gt> #130 and.w d1 <lt> #180 then
         if.w d2 <gt> #230 and.w d2 <lt> #280 then
           CMP.B   #0,OPRAND
      BNE   EXIT
      
      LEA   KEL_TEXT,A1
           MOVE.B   #14,D0
           TRAP   #15
      
      MOVE.L   NUM,NUM2
      CLR.L   NUM
      MOVE.B   #7,OPRAND
      
      BRA   EXIT
       endi
    endi
   
          *CEL   test if we press button CEL
       if.w d1 <gt> #75 and.w d1 <lt> #125 then
         if.w d2 <gt> #230 and.w d2 <lt> #280 then
           CMP.B   #0,OPRAND
      BNE   EXIT
      
      LEA   CEL_TEXT,A1
           MOVE.B   #14,D0
           TRAP   #15
      
      MOVE.L   NUM,NUM2
      CLR.L   NUM
      MOVE.B   #8,OPRAND
      
      BRA   EXIT
       endi
    endi
   
   
         *OR   //test if we press button OR
       if.w d1 <gt> #75 and.w d1 <lt> #125 then
         if.w d2 <gt> #285 and.w d2 <lt> #335 then
           CMP.B   #0,OPRAND
      BNE   EXIT
      
      LEA   OR_TEXT,A1
           MOVE.B   #14,D0
           TRAP   #15
      
      MOVE.L   NUM,NUM2
      CLR.L   NUM
      MOVE.B   #9,OPRAND
      
      BRA   EXIT
       endi
    endi
   
         *AND  // test if we press button AND
       if.w d1 <gt> #130 and.w d1 <lt> #185 then
         if.w d2 <gt> #285 and.w d2 <lt> #335 then
           CMP.B   #0,OPRAND
      BNE   EXIT
      
      LEA   AND_TEXT,A1
           MOVE.B   #14,D0
           TRAP   #15
      
      MOVE.L   NUM,NUM2
      CLR.L   NUM
      MOVE.B   #10,OPRAND
      
      BRA   EXIT
       endi
    endi
   
   
         *XOR // test if we press button XOR
       if.w d1 <gt> #190 and.w d1 <lt> #245 then
         if.w d2 <gt> #285 and.w d2 <lt> #335 then
           CMP.B   #0,OPRAND
      BNE   EXIT
      
      LEA   XOR_TEXT,A1
           MOVE.B   #14,D0
           TRAP   #15
      
      MOVE.L   NUM,NUM2
      CLR.L   NUM
      MOVE.B   #11,OPRAND
      
      BRA   EXIT
       endi
    endi
   
   
    
         *XNOR// test if we press button XNOR
       if.w d1 <gt> #250 and.w d1 <lt> #305 then
         if.w d2 <gt> #285 and.w d2 <lt> #335 then
           CMP.B   #0,OPRAND
      BNE   EXIT
      
      LEA   XNOR_TEXT,A1
           MOVE.B   #14,D0
           TRAP   #15
      
      MOVE.L   NUM,NUM2
      CLR.L   NUM
      MOVE.B   #12,OPRAND
      
      BRA   EXIT
       endi
    endi
   
   
       *ZERO //test if we press number 0
       if.w d1 <gt> #240 and.w d1 <lt> #290 then
         if.w d2 <gt> #65 and.w d2 <lt> #115 then
           CLR.L   D1
           CLR.L   D2
        move.b   #0,d1
        MOVE.B   #3,D0
      TRAP   #15
      MOVE.L   NUM,D2
      bsr   APPEND
      
      BRA   EXIT
       endi
    endi
       *ONE //test if we press number 1
       if.w d1 <gt> #185 and.w d1 <lt> #235 then
         if.w d2 <gt> #10 and.w d2 <lt> #60 then
           CLR.L   D1
           CLR.L   D2
      move.b   #1,d1
      MOVE.B   #3,D0
      TRAP   #15
      MOVE.L   NUM,D2
      bsr   APPEND
       
          BRA   EXIT
      endi
    endi
       *TWO   test if we press number 2
       if.w d1 <gt> #185 and.w d1 <lt> #235 then
         if.w d2 <gt> #65 and.w d2 <lt> #115 then
            CLR.L   D1
           CLR.L   D2
      move.b   #2,d1
      MOVE.B   #3,D0
      TRAP   #15
      MOVE.L   NUM,D2
      bsr   APPEND
      
      BRA   EXIT
       endi
    endi
       *THREE  test if we press number 3
       if.w d1 <gt> #185 and.w d1 <lt> #235 then
         if.w d2 <gt> #120 and.w d2 <lt> #170 then
            CLR.L   D1
           CLR.L   D2
      move.b   #3,d1
      MOVE.B   #3,D0
      TRAP   #15
      MOVE.L   NUM,D2
      bsr   APPEND
      
      BRA   EXIT
       endi
    endi
       *FOUR   test if we press number 4
       if.w d1 <gt> #130 and.w d1 <lt> #180 then
         if.w d2 <gt> #10 and.w d2 <lt> #60 then
             CLR.L   D1
           CLR.L   D2
      move.b   #4,d1
      MOVE.B   #3,D0
      TRAP   #15
      MOVE.L   NUM,D2
      bsr   APPEND
      
      BRA   EXIT
       endi
    endi
       *FIVE  test if we press number 5
       if.w d1 <gt> #130 and.w d1 <lt> #180 then
         if.w d2 <gt> #65 and.w d2 <lt> #115 then
             CLR.L   D1
           CLR.L   D2
           MOVE.B   #5,D1
           MOVE.B   #3,D0
      TRAP   #15
      MOVE.L   NUM,D2
      bsr   APPEND
      
      BRA   EXIT
       endi
    endi
       *SIX test if we press number 6
       if.w d1 <gt> #130 and.w d1 <lt> #180 then
         if.w d2 <gt> #120 and.w d2 <lt> #170 then
            CLR.L   D1
           CLR.L   D2
           move.b   #6,d1
      MOVE.B   #3,D0
      TRAP   #15
      MOVE.L   NUM,D2
      bsr   APPEND
      
      BRA   EXIT
       endi
    endi
       *SEVEN // test if we press number 7
       if.w d1 <gt> #75 and.w d1 <lt> #125 then
         if.w d2 <gt> #10 and.w d2 <lt> #60 then
           CLR.L   D1
           CLR.L   D2
      move.b   #7,d1
      MOVE.B   #3,D0
      TRAP   #15
      MOVE.L   NUM,D2
      bsr   APPEND
      
      BRA   EXIT
       endi
    endi
       *EIGHT  // test if we press number 8
       if.w d1 <gt> #75 and.w d1 <lt> #125 then
         if.w d2 <gt> #65 and.w d2 <lt> #115 then
           CLR.L   D1
           CLR.L   D2
      move.b   #8,d1
      MOVE.B   #3,D0
      TRAP   #15
      MOVE.L   NUM,D2
      bsr   APPEND
      
      BRA   EXIT
       endi
    endi
       *NINE   // test if we press number 9
       if.w d1 <gt> #75 and.w d1 <lt> #125 then
         if.w d2 <gt> #120 and.w d2 <lt> #170 then
             CLR.L   D1
           CLR.L   D2
      move.b   #9,d1
      MOVE.B   #3,D0
      TRAP   #15
      MOVE.L   NUM,D2
      bsr   APPEND
       endi
    endi
   
   
      
EXIT
   
   RTE
   
*VAR--------------------------------------------
CLR_L     DC.W   10    // position of button 'CE'
CLR_T     DC.W   240
CLR_W     DC.W   50   
CLR_H     DC.W   50
    
EQU_L     DC.W   120     // position of button'='
EQU_T     DC.W   240
EQU_W     DC.W   50   
EQU_H     DC.W   50

DIV_L     DC.W   175     // position of button '/'
DIV_T     DC.W   75
DIV_W     DC.W   50   
DIV_H     DC.W   50

MUL_L     DC.W   175     // position of button '*'
MUL_T     DC.W   130
MUL_W     DC.W   50   
MUL_H     DC.W   50

SUB_L     DC.W   175     // position of button '-'
SUB_T     DC.W   185
SUB_W     DC.W   50   
SUB_H     DC.W   50

ADD_L     DC.W   175     // position of button '+'
ADD_T     DC.W   240
ADD_W     DC.W   50   
ADD_H     DC.W   50

FIELD_L     DC.W   10   
FIELD_T     DC.W   20
FIELD_W     DC.W   215   
FIELD_H   DC.W   50

PA_L     DC.W   230    // position of button PA
PA_T     DC.W   240
PA_W     DC.W   50   
PA_H      DC.W   50


BAR_L     DC.W   230     // position of button BAR
BAR_T     DC.W   185
BAR_W     DC.W   50   
BAR_H     DC.W   50

KEL_L     DC.W   230    // position of button KEL
KEL_T     DC.W   130
KEL_W     DC.W   50   
KEL_H     DC.W   50

CEL_L     DC.W   230      // position of button CEL
CEL_T     DC.W   75
CEL_W     DC.W   50   
CEL_H     DC.W   50

OR_L     DC.W   285     // position of button OR
OR_T     DC.W   75
OR_W     DC.W   50   
OR_H      DC.W   50

AND_L     DC.W   285    // position of button AND
AND_T     DC.W   130
AND_W     DC.W   50   
AND_H     DC.W   50

XOR_L     DC.W   285    // position of button XOR
XOR_T     DC.W   185
XOR_W     DC.W   50   
XOR_H     DC.W   50

XNOR_L     DC.W   285    // position of button XNOR
XNOR_T     DC.W   240
XNOR_W     DC.W   50   
XNOR_H    DC.W   50



ZERO_L     DC.W   65     // position of button 0
ZERO_T     DC.W   240
ZERO_W     DC.W   50   
ZERO_H    DC.W   50

ONE_L     DC.W   10    // position of button 1
ONE_T     DC.W   185
ONE_W     DC.W   50   
ONE_H     DC.W   50

TWO_L     DC.W   65    // position of button 2
TWO_T     DC.W   185
TWO_W     DC.W   50   
TWO_H     DC.W   50

THREE_L     DC.W   120    // position of button 3
THREE_T     DC.W   185
THREE_W     DC.W   50   
THREE_H   DC.W   50

FOUR_L     DC.W   10     //position of button 4
FOUR_T     DC.W   130
FOUR_W     DC.W   50   
FOUR_H    DC.W   50

FIVE_L     DC.W   65     //position of button 5
FIVE_T     DC.W   130
FIVE_W     DC.W   50   
FIVE_H    DC.W   50

SIX_L     DC.W   120     //position of button 6
SIX_T     DC.W   130
SIX_W     DC.W   50   
SIX_H     DC.W   50

SEVEN_L     DC.W   10      //position of button 7
SEVEN_T     DC.W   75
SEVEN_W     DC.W   50   
SEVEN_H   DC.W   50

EIGHT_L     DC.W   65      // position of button 8
EIGHT_T     DC.W   75
EIGHT_W     DC.W   50   
EIGHT_H   DC.W   50

NINE_L     DC.W   120     //position of button 9
NINE_T     DC.W   75
NINE_W     DC.W   50   
NINE_H    DC.W   50

*RECTANGLE TEXT----------------

CLR_TEXT   DC.B   'CE ',0
EQU_TEXT   DC.B   ' = ',0
DIV_TEXT   DC.B   ' / ',0
MUL_TEXT   DC.B   ' X ',0
SUB_TEXT   DC.B   ' - ',0
ADD_TEXT   DC.B   ' + ',0
PA_TEXT         DC.B    'Pa',0
BAR_TEXT        DC.B    'BAR',0
KEL_TEXT        DC.B    'KEL',0
CEL_TEXT        DC.B    'CEL',0
OR_TEXT         DC.B    'OR',0
AND_TEXT        DC.B    'AND',0
XOR_TEXT        DC.B    'XOR',0
XNOR_TEXT        DC.B   'XNOR',0

ZERO_text   DC.B   ' 0 ',0
ONE_text   DC.B   ' 1 ',0
TWO_text   DC.B   ' 2 ',0
THREE_text   DC.B   ' 3 ',0
FOUR_text   DC.B   ' 4 ',0
FIVE_text   DC.B   ' 5 ',0
SIX_text   DC.B   ' 6 ',0
SEVEN_text   DC.B   ' 7 ',0
EIGHT_text   DC.B   ' 8 ',0
NINE_text   DC.B   ' 9 ',0





NUM   DC.L   0
NUM2   DC.L   0
OPRAND   DC.B   0
RETURN   DC.B   $d,$a,0



   END           START
[Edit: code tags added by admin]






I tried to comment on what I understood this code help me please to integrate a clock to the calculator that I could not do it with the code "DigitClock" .


Top
 Profile  
 
Display posts from previous:  Sort by  
Post new topic Reply to topic  [ 3 posts ] 

All times are UTC


Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 2 guests


You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot post attachments in this forum

Search for:
Jump to:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group